text.skipToContent text.skipToNavigation

FAQ

Är mina personliga uppgifter säkra när jag skapar ett konto?
Vi uppfyller dataskyddslagens villkor och strävar efter att hålla dina uppgifter säkra. För mer information, besök Integritetspolicy som finns nederst på vår wedsida.
Hur ändrar jag mina kontouppgifter (t.ex password/adress)?
Du kan ändra ditt lösenord eller begära en adressändring genom att logga in på mitt konto, välja "Mitt konto" och välja menyalternativet du vill uppdatera. Om du behöver ändra din adress skickas denna förfrågan till kundservice som kontaktar dig för att bekräfta uppdateringen. OBS! Ändringar kommer att gälla fr.o.m nästkommande beställning.
Gäller mina befintliga villkor för Kao Salon Partner?
Dina befintliga kundvillkor gäller för Kao Salon Partner online-shop. Om du har frågor angående dina villkor - kontakta din säljare. Användarvillkor för Kao Salon Partner kan hittas längst ner på denna sida.
Hur anmäler jag mig/avslutar prenumerationen på Nyhetsbrevet?
För att uppdatera dina inställningar loggar du in på ditt konto, väljer "Mitt konto" och därefter "Kontaktinställningar". Här kan du antingen börja prenumerera eller avsluta befintlig prenumeration.
Kan jag logga in på websidan från mobilen?

Ja. Kao Salon Partner finns tillgänglig på mobila enheter med en vanlig webläsare.

Gäller mina befintliga villkor för Kao Salon Partner?

Dina befintliga kundvillkor gäller för Kao Salon Partner online-shop. Om du har frågor angående dina villkor - kontakta din säljare. Användarvillkor för Kao Salon Partner kan hittas längst ner på denna sida.

Hur återställer jag mitt lösenord för Kao Salon Partner?

Gå in på "Mitt konto" och välj sedan "Ändra lösenord". Ring kundservice om det uppstår frågor.

Varför kan jag inte beställa eller ladda ner alla produkter via portalen?

Vi beklagar att du har problem med att beställa de produkter du vill ha. Vänligen kontakta kundservice 08-55602070 så hjälper vi dig.

Produkten jag vill beställa är slut på lagret. Varför finns den då med på sidan Kao Salon Partner?

Vi vill att du ska se alla produkter i vårt sortiment och vill kunna ge dig information när en produkt som är tillfälligt slut åter finns på lager. Klicka på "Meddela mig" för att få avisering om detta.

Hur beställer jag varuprover?

Vänligen kontakta din säljare för hjälp med att beställa varuprover.

Vad gör jag om min produkt är förstörd?

Vi strävar efter att hålla en hög kvalitet på alla våra produkter till alla kunder. Vänligen kontakta kundservice 08-55602070 med ditt ordernummer så hjälper vi dig..

Hur tar jag bort eller ändrar något på min order?
 

Vänligen kontakta kundservice 08-55602070 och ha ditt ordernummer tillhands. Vi hjälper dig med det du vill ändra.

Jag har problem med att komma till kassan/logga ut - vad ska jag göra?
Vid problem att komma till kassan/logga ut eller liknande problem på Kao Salon Partner, vänligen kontakta kundservice.
Hur gör jag en order?
Det är enkelt att göra en order. Logga in på ditt konto för att se alla produkter. När du hittar en produkt du vill köpa, lägg till den i din kundvagn genom att klicka på "Lägg I kundvagn". Du kan välja mellan att fortsätta handla eller att avsluta köpet genom att klicka på kundvagnen i övre högra hörnet när du handlat färdigt.
Kan jag beställa via telefonen?

Ja, vi hjälper dig gärna att göra en beställning. Vänligen ring kundservice för hjälp.

Kan jag göra ändringar i min kundvagn?

Ja. Klicka på kundvagnsikonen högst upp på sidan så kan du se dina varor. Använd +/- knappen för att lägga till eller ta bort någon produkt eller antal.Om du vill ta borten produkt helt och hållet klickar du på X-ikonen.

Kan jag dela upp betalningen av min order på flera kreditkort?

Ja, du kan använda flera kreditkort för att slutföra ditt köp.

How do I order samples?

Ordering samples on ohc-pro is coming soon. In the interim, please advise your Account Consultant of your needs and they will be sure to accommodate.

Kan jag be om leverans till annan adress?

Nej. Kunder kan endast beställa en order med leverans till de "Leveransadress(er)" som finns inskrivet på deras kunduppgifter.

Varför behöver jag kontokort för att avsluta/logga ut (endast för kunder med postförskott)?

Betalningsalternativ är baserade på ditt kontos betalningsvillkor. Kontakta kundservice om du har frågor om dina betalningsalternativ.

Kan jag betala med check?
Check är inget betalningsalternativ för köp i Kao Salon Partner. Vänligen kontakta din säljare om du vill diskutera andra alternativ.
Hur betalar jag för min order?
Du får flera betalningsalternativ som passar din kundprofil när du ska avsluta din order.
Jag trodde jag skulle få kampanjerbjudande I min inkorg, men har inte fått något?

Vänligen kontakta kundservice 08-55602070 så hjälper vi dig att gå igenom din order och aktuella kampanjerbjudanden.

How can I see my credits and how do I redeem them?

Backbar liters are shipped with re-usable pumps. If additional pumps are needed, please contact your Account Consultant.

Hur använder jag en kampanjkod?

När du har lagt alla produkter i "Min kundvagn" så ser du en ruta nederst som heter "Kampanjkod?". Skriv din kampanjkod i denna ruta och klicka på "Lägg till" för att rabatten ska dras. Om koden inte fungerar måste du kontrollera att du inte försöker använda mer än ett erbjudande och att ingen av produkerna finns på vår tillfälligt-slut-lista. Om du har problem med att ange koden, vänligen kontakta kundservice så hjälper dem dig.

Varför fungerar inte min kampanjkod?
Vänligen kontrollera kampanjkodens tidsperiod, produkter och hur många gånger den kan användas. Om du behöver hjälp, kontakta kundservice så hjälper dem dig.
Hur gör jag en Kao Salon Partner retur?

För att returnera produkter, vänligen kontakta kundservice så hjälper dem dig. 08-55602070

Kan ni skicka alla produkter till alla länder?

Leveranser är kopplade till den adress som är angivet på dina kontouppgifter..

Hur vet jag att min order har skickats?

Så snart vi har sänt din leverrans får du ett mail från oss som bekräftar att din order är på väg

Hur beräknar ni fraktkostnaden?
Fraktkostnad baseras på ditt totala ordervärde.
Kan jag välja expressleverans av min order?
Nej. Vi uppmuntrar till regelbundna beställningar eftersom vi för närvarande endast erbjuder standard leveranser.
Var ser jag min orderhistorik?
Gå till "Mitt konto -> Orderhistorik" så ser du alla dina ordrar som du har beställt via Kao Salon Partner. Vänligen kontakta kundservice om du behöver mer information.
Kan jag beställa via telefonen?

Ja, vi hjälper dig gärna att göra en beställning. Vänligen ring kundservice för hjälp.

Hur ser jag status på min Kao Slaon Partner-order?

Via ditt konto kan du enkelt följa alla dina Kao Salon Partner order. Logga in och välj "Mitt konto -> Mina order". Där ser du om din order packas (truck-ikon) eller om den har skickats (√). Du kommer också få ett mail med orderbekräftelse och leveransinformation.

How will the contract be stored?
The text of the contract in the form of our general terms and conditions and the invoice with your order details is stored by us. Following the order process, an order confirmation with the corresponding information about our order as well as shipping information will be sent to the e-mail address provided during the order process. This order confirmation also contains a link to our valid general terms and conditions. The general terms and conditions can by clicking on the link be opened, viewed and – if desired – be printed on paper or as PDF.
What is the contractual language?
The contractual language is the default national language. (English)
Hur kan jag avaktivera mitt konto?

Du kan begära avaktivering av ditt konto i "Mitt konto". Navigera dit och klicka på länken "Avaktivera konto" i kontoöversikten. Där kan du lägga till alla relevanta detaljer för avaktiveringen. Efter inlämnandet kommer din förfrågan att gå till kundtjänst och vi kommer att kontakta dig för att bekräfta avaktiveringen eller instruera nästa steg.